Artykuły

Oświetlenie domu Oświetlenie biura Oświetlenie przemysłowe Efektywność energetyczna

Wydarzenia branżowe | Trendy i kierunki  (2015-10-21)  

Producenci szukają rentowności i zysków na rynku inteligentnego oświetlenia LED

Na skutek silnej konkurencji na rynku ogólnego oświetlenie LED, największe firmy zwracają się w stronę segmentów dotychczas niszowych, takich jak inteligentne oświetlenie LED. Jeszcze dwa lata temu trudno było uwierzyć, że inteligentne oświetlenie LED rozwinie się tak szybko. Jednak dzięki dużemu popytowi ze strony konsumentów ten fragment rynku rozwija się szybciej niż wcześniej oczekiwano.

 
Fot. Philips


Przy takim zachowaniu rynku coraz więcej producentów koncentruje swoje strategiczne działania na inteligentnym oświetleniu LED, które przy ogromnym potencjale rynkowym jest uważane za bardziej opłacalne.
 
Według oceny Transparency Market Rsearch skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (ang. Compound Annual Growth Rate – CAGR) rynku oświetlenia inteligentnego ma wzrosnąć o 15,9% od 2014 r. do 2020 r. i osiągnąć wartość 56,62 mld. USD w 2020 r. Z drugiej strony Memoori szacuje, że dla rynku sterowania oświetleniem CAGR wzrośnie o 12% od 2013 do 2020 r, natomiast dla bezprzewodowego sterowania oświetleniem o 23%.
 
Producenci oświetlenia LED dostrzegają wysoką opłacalność w produktów z segmentu inteligentnego oświetlenia LED i noszonych urządzeń LED, dzięki ich wysokiej wartości dodanej. Poza tym tradycyjne firmy oświetleniowe stają się z roku na rok coraz mniej opłacalne. Dlatego koncerny takie jak Philips, GE, Osram i inni skoncentrowały wszystkie swoje działania na tym niszowym segmencie i w ciągu minionych dwóch lat wprowadziły na rynek wiele podobnych produktów. Nawet Cree i TCP Lighting współpracują z WeMo nad rozwojem produktów inteligentnego oświetlenie. Podczas gdy Cree i TCP będą dostarczać lampy LED, WeMo zapewni technologię łączności.
 
Według analityków przemysł oświetleniowy stoi obecnie przed trzema wyzwaniami –intensywnej konkurencji, powolnego wzrostu (ze względu na wysoką trwałość diod LED) oraz niskich marży zysku.
 
Ze względu na dużą konkurencję na rynku źródeł światła LED, nawet największe koncerny oświetleniowe nie tylko uruchamiają produkcję tanich lamp LED, ale też obniżają ceny liniowych lamp LED do poziomu na jakim ich chińscy rywale sprzedają je na rynku chińskim. W skutek tych działań i wysokiej konkurencji nawet chińscy producenci oświetlenie LED doświadczają spadku zysków.
 
W rezultacie wielcy producenci oświetlenie coraz częściej zwracają się właśnie w stronę rynku inteligentnego oświetlenia LED, gdzie widzą zysk.

Źródło: bizled.co.in
 

Komentarze: