Forum LIGHTING.PL Strona Główna Forum LIGHTING.PL
Forum dyskusyjne wortalu oświetleniowego LIGHTING.PL

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
świetlówka sufitowa jako nascienna
Autor Wiadomość
pajek12

Wysłany: 10-07-2008, 15:32   świetlówka sufitowa jako nascienna

Witam wszystkich
W dziedzinie oświetlenia jestem kompletnym laikiem ale jako inżyniera nurtują mnie pewne wątpliwości. Muszę oświetlić niskie pomieszczenie (2 m wysokości, piwnica bez okien) o powierzchni 6 m2 (2x3). Oprócz oświetlenia podstawowego musi być jeszcze oświetlenie awaryjne. Zastanawiałem się nad oprawą świetlówkową rastrową z wbudowaną funkcją oświetlenia awaryjnego. Niestety z tego co znalazłem są to tylko i wyłącznie oprawy nasufitowe a ja ze względu na niski sufit chciałbym tę oprawę zainstalować na ścianie bocznej. Czy z punktu widzenia funkcjonalności i parametrów oświetlenia takie rozwiązanie jest możliwe. Bardzo proszę o "głos" w tej sprawie.
Pozdrawiam

brujah

Wysłany: 10-07-2008, 21:25   

Zastosowanie oprawy rastrowej na ścianie to nie jest najlepszy pomysł. raster jest po to żebyś patrząc na oprawę z boku nie doznał olśnienia. Innymi słowy patrząc na oprawę wiszącą na ścianie świetlówka będzie cię razić. Lepiej zastosować oprawę z rozpraszającym kloszem. Jeśli zastanawiasz się nad mocą świetlówki to T5 28W powinno wystarczyć.

pajek12

Wysłany: 11-07-2008, 09:06   

Dziękuję brujah
Przeczuwałem że coś z tym rastrem będzie nie tak. A może mógłbyś mi zaproponować jakiś typ oprawy. Nie musi być ładna ważne żeby była mocna.
Pozdrawiam

[ Dodano: 11-07-2008, 10:57 ]
Ach jeszcze jedno. Czy 28 W to nie za mało na 6 m2. Jest to pomieszczenie typu serwerownia i czasami trzeba będzie tam coś małego połączyć.

brujah

Wysłany: 11-07-2008, 15:09   

no to faktycznie możesz dać 35W najlepiej w poprzek dłuższej ściany jeśli ewentualne wyposażenie na to pozwala na wysokości ok. 140cm.